Kostym

Idag har Jonte varit med en av sina bestmens och kollat på kostym. Jonte vill ha blå kostym och tänker att då måste man nästan hyra. Det känns orimligt att önska att killarna ska bekosta en helt ny kostym och hur mycket vi än skulle vilja kan vi inte bekosta tre kostymer självs heller. Jonte hade först rekat innan att Östermalms frack och smoking hade blå kostymer för uthyrning så de åkte dit. Väl där fanns det dock inte möjlighet att hyra blå kostymer. Snopet! Vi googlade oss snabbt till att de kunde gå till Steens herrmode och där fanns blå kostymer. Jonte tyckte de var snygga och sköna. Jag höll inte med.

Hur vi tänkt oss är nåt i stil med bilderna nedan
Men jag tycker inte den han provade var speciellt lik. Jag sågade den faktiskt rätt rejält och Jonte blev sur. Men mitt resonemang är att även han egentligen tycker att det ska vara mer lik bilderna ovan och jag tycker att han "nöjer sig" med att det inte är i närheten så länge (någon påstår) att den är blå. (Tycker den är så mörkt blå att det inte ens syns att den är blå).
Så nu försöker jag komma med förslag som möjliggör att han kan köpa en kostym. Förslagsvis den där fina från JLindeberg som faktiskt är slående lik de på bilderna. Måste verkligen hela gänget ha identiska kostymer? Jag vill inte tro det. Sen måste vi lösa problemet att hitta en perfekt rosa nyans..... Om de överhuvudtaget ska ha rosa? Jag är inte övertygad om det. Jag vill nog kanske hellre ha nån typ champagnefärg. 

Jennie
2015-01-19 @ 16:49:47

Nej, jag tycker inte att alla måste ha blåa kostymer. Men om en av de andra har det då är det snyggast om alla har det. De kan ju ha likadana näsdukar i en blå nyans som matchar Jontes kostym. Kommer klädkoden att vara mörk kostym då?

Svar: Hej! Ja klädkoden blir mörk kostym. Det blir att Jonte köper en mörkblå och hans grabbar hyr likadana mörkblå kostymer. Kram Malin
Malinella




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0