Bilder från vigseln!

 
 
EP
 
För det första, fotograferingen innan vigseln hade ju varit lite krånglig på grund av väder och ledsna barn. Men nu befann vi oss i alla fall i kyrkan och var redo att gå in. Låt oss få det överstökat, kände jag nästan... 
 
Det såg först ut som att det var väldigt lite gäster på plats. Inte så konstigt i och för sig med tanke på att en kyrka normalt rymmer väldigt många människor. Men alla var visst på plats.
 
 
Så började jag gå. Varje. steg. jag. tog. klev jag på min klänning. Jag förstår inte att den varken innan eller efter -utan bara just då, plötsligt var alladeles för lång. Jag viskade det till Jonte, som inte var alls mottaglig utan gick spänd fram i altargången utan att höra vad jag sa. Men jag lyckades gå utan att ramla.
 
Bilderna är tagna av Erika Persson och Jennie Svensson. Jag har märkt upp dem med vem som fotat under varje bild.
 
Min mamma
EP
Min pappa
EP
Malin & Niklas
JS
Vi hade psalmerna En Blomstertid nu kommer och En vänlig grönskan
JS
Lina
JS
EP
Sanna & Radar
EP
Adéle & Sebastian
EP
Angelica gick med Ella och Theo
EP
EP
JS
JS
Theo ville komma upp en stund men gick till farfar sen
JS
JS
EP
Allt gick så himla fort trots att jag försökte stanna upp och ta in vart vi var och vad prästen sa. Plötsligt skulle Jonte upprepa vad hon sa och han började med "Jag, Jonas äh nej, Jag, BJÖRN, Jonas..." Haha inte lätt att komma ihåg sitt eget namn. Som sagt, spänt och konstigt alltihop kändes det och jag är förvånad att det inte syns mer på bilderna hur obekväm jag var. Jag tänkte att ingen säkert var berörd, ingen grät och jag tror mycket av den känslan berodde på att jag stod med ryggen emot gästerna hela tiden.
 
Här byter vi ringar
EP
Första kyssen som gifta!
 JS
Gullisarna med farfar
EP
Ella hade gjort en egen guldring av nåt snöre och ville också stå framme med oss men vi hade sagt till innan att gick det fick barnen gärna vara med far- och morföräldrarna så vi kunde få koncentrera oss på vigseln helt och hållet. Ellas harband är från Glitter, klänningen är uppsydd till henne efter mina önskemål och skorna är betällda från nätet.
JS
EP
Tärnbuketter med sidenband. Buketterna är gjorda av Skapa i blommor
EP
 
Vår vän Robin sjöng Teneriffe sea av Ed Sheeran. Den har kommit att betyda mycket och inte bara för att det är en ren kärleksförklaring och vacker låt utan också för att jag tänker på min dåliga självkänsla och vad fint det är att Jonte älskar mig precis som jag är, att jag är vacker varje dag. Att stå där framme när Robin sjöng "You look so wonderfull in that dress" var jobbigt. Som att titta i sin spegelbild och säga "JAG ÄR VACKER". 
EP
EP
Tärnklänningarna är från Zalando, Angelicas är olik de andra och är en garvidklänning, men de matchade väldigt fint ihop! Skorna är från Dorothy Perkins som tjejerna köpte när vi var på min möhippa i London.
EP
Ja, det var visst några som visst var berörda och grät har jag sett både på bilder och fått återberättat för mig.
EP
Alla applåderade i kyrkan och det hade vi önskat innan. Prästen var cool och sa att ja, det tycker jag också man ska! Gud gillar nog det! 
EP
Så var vi gifta!
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0