Tillbaka där vi förlovade oss och prinsbröllopet

När vi förlovade oss var vi på Nynäs havsbad. Middagen hade verkligen mer att önska och var den rörigaste serveringen någonsin. Det resulterade i alla fall i ett presentkort som vi mitt i allt bröllopsfix har hållt på att glömma! 

Sån tur är har vi nu hunnit nyttja det och fick en härlig lördag med sol och bad.





Jonte badade i havet

När vi anlände fick vi scones och sen levde vi på öl, rosé och bubbel ihop med lite chips, frukt och nötter hela dagen. Vi var gaaaanska hungriga till den sena middagen med andra ord! 

Till middag fick vi laxtartar, havskräftssoppa med ceviche med pilgrimsmussla, torskrygg och sen beställde jag créme brullé medan Jonte valde ostar. 

Efter middagen var jag brutalt trött och somnade till tvn lagom till att prinsbröllopet höll på att övergå till party. Har haft introt till Sofia den första på huvudet hela morgonen. "Jag va en tjej på landet som hade det bra men så blev jag prinsessa plötsligt en dag..." 
Prinsessan från Älvdalen. Ja det låter ju som en saga och bröllopet levde ju upp till det det med! Jag följde det lite till och från från mobilen under gårdagen. Fantastiskt ändå att en tjej född här i Täby gick och blev prinsessa! Det är lite kul att Sofia varit kända för oss i över 12 år. 

Hahahaha här har vi en gammal kompis Niklas och jag som härmar postern på Sofias utviksbild I bakgrunden! Den där postern gav vi bort till ägaren till hotellet vi befann oss på. Undrar om han har kvar den o ba! Men oj! Hon är ju prinsessa nu! Troligen inte... Det där är i alla fall på Kreta med skolkompisar. 

Nåt år senare var jag med i en delfinal i fröken Sverige i Täby. Då var Sofia konferensier och vi umgicks hela kvällen. Hon var faktiskt väldigt trevligt! Så pass att hon tog mitt nummer faktiskt! Men vi hördes inte av efter. 


Och hur var nu middagsserveringen på Nynäs havsbad? Haha snurrig! Vet inte hur många gånger de kom tillbaka och frågade vad vi beställt o notan blev fel... Men men, svårt att va lika struligt som sist och virrigt är kanske deras signum helt enkelt. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0